A panorámakép, mely egyre részletgazdagabb

 …az életfilm forgatókönyvének apróbb-nagyobb részletei… 

„Az élet a finomításról szól, nem a tökéletességről.” (Dan Millman)


Az ezredforduló tájékán történtént, hogy beírtam a naplómba, hogy “Mától fogva másképp lesz!

Addigra annyi olyan megpróbáltatásban volt részem, amelyekből nem jöttem ki jól, hogy leestem a lábamról és még egy enyhe agyi történésem lett… Ilyenkor készít az “ember lánya” számvetést, mit tettem jól-rosszul életem derekáig. 

Úgy tekintek a saját életemre azóta - ahogy egy fajta filozófia is vallja -, hogy a világban valójában már minden megtörtént,  egész földi létünkben csak filmszerűen emlékezünk.

Forog tehát az ÉLETFILMEM, mely valójában az végtelenített PANORÁMAKÉP/FILM, ahol egyszerre történik valójában minden, benne az én földi létembe való születesém pillanatában önként felvállalt és az azóta rámosztott szereppel, amit jól-rosszul, de eljátszottam/eljátszom nap mint nap…

 

Vissza-visszanézve láthatom meg egy-egy életciklusomnak milyen jelentősége volt. Bizony már az elején, leírtam az okok és okozatok törvényszerűségeit, de akkor még nem vettem észre a lényeget. 

http://talita.hu/magazin/ut-es-mellekutak-kepmeditacio-paul-klee-kepe-alapjan/

Az egy dolog, hogy leírok valamit, ami jó is lehet, de nem lépek a tettek mezejére, hanem halogatok, majd el is felejtem a jó megoldást. 



Az élet pedig újra és újra hasonló helyzeteket teremt, amikor újra és újra eljutok ugyanahhoz a megoldáshoz. 

Az Ismétlések sorozatai közben viszont a kép egyre részletgazdagabbá válik, s végül a lényeg felnagyítódik akkorára, hogy még egy vak is meglátja, és olyan hangos lesz, hogy egy siket is meghallja… 

Nagyobb felbontású lesz kép, a pixelek finomodnak, HD minőségű lesz a 3D-s életfilm. Hüvelyk- és mutatóujjammal az érintőképernyőn változtathatom a nagyítás mértékét, majd tovább nagyíthatok részleteket, míg a végén meg nem jelenik az, amit egész életemben kerestem, a LÉNYEG. 

A PANORÁMAKÉP/FILM melyet, a megtestesülésünk, az u.n. nagyálmaink és halálunk pillanatában levetítetenek nekünk, hogy meglássuk:

  • Miért is vágytunk a Földre születni? 

  • Hol tartunk az életfeladatunk teljesítésében?

  • Hogy végeztünk-e a vállalásainkkal?


Út és mellékutak - képmeditáció

http://talita.hu/magazin/ut-es-mellekutak-kepmeditacio-paul-klee-kepe-alapjan/


A minap mondtam ki magam számára is azt, hogy már  ugyanazt írom egy jóideje, csak más szavakkal… Így újabb formákat kell találnom az alapgondolataim megjelenítésére, hogy az is át tudja érezni, aki pl. nem lát, vagy nem hall… 

Úgy elmagyarázni/megmutatni/megtapinthatóvá/megízlelhetővé/megszagolhatovà/megérezhetővé tenni, hogy mindenki ugyanazt értse meg belőle… Ja!!!, - s hogy egy 6 éves gyerek is megértse…

Ezért bújtatta pl. Török Sándor a Fény születésének történetét a Kököjszi és Bobojsza mesébe.

https://montazsmagazin.hu/a-fenyrl-a-legmelyebb-soetetseg-napjaiban/


Az én alapgondolataim: 

  • a családi mintázatok ismétlődése, és az átokminták megtörésének lehetőségei. 

Vérségi kötelékek

http://talita.hu/magazin/versegi-koetelekek/

Örökké

https://montazsmagazin.hu/orokke-eternite-filmajanlo-anyak-napja-utan-gyermeknap-elott/

  • a fény - anyag/energia/információ “szentháromságának” tettenérése 

Megtestesülés

https://montazsmagazin.hu/a-megtestesules-elmelkedes-egy-mai-szuletesnap-okan/

  • maga a panorámakép/film 

Az éjféli gyors

https://montazsmagazin.hu/az-ejfeli-gyors/


Módszereim a “részletgazdgodásnak” az illusztrálására:

“A képmeditáció módszerét eredetileg a műalkotásokon való szemlélődés és önismeret célját szolgáló vizualizációs technikák vegyítésével dolgoztam ki a kilencvenes évek második felében. Mára a módszer tovább bővült, és bármilyen erős érzelmi tartalmat hordozó kép szolgálhat a képmeditáció kiindulópontjául. Így nemcsak külső szimbólumokkal és művészeti alkotásokkal dolgozhatunk, hanem álomképekkel, fantáziaképekkel és képekké fordítható testi érzetekkel.

A képek - legyenek bár külső vagy belső képek - érzelmek tárolói és hordozói. Az érzelem pedig az energia egy formája, ami megteremti a színteret, amelyben mindennapi életünk forgatókönyve játszódik. A képmeditációban meghívott képek érzelmi töltöttségük okán rendkívüli élményhez juttatják a résztvevőket. A meditációban látott belső képek élményteli átélése pedig képességeket tesz hozzáférhetővé mind testi, mind mentális szinten. A belső kép tehát képessé tesz, vagyis energiát szabadít fel. Igy növeli a pszichikus rendet a tudatban, elősegíti a kreativitást, a hatékony és újszerű feladatmegoldásokat.

A képeket könnyen befogadja a tudat, és hatásuk hosszabb, mint a meditáció más formái esetében, mert a hozzájuk kötődő érzelmek vezérlőszerepet töltenek be a test-elme rendszerben. Az érzelemmel átitatott, élményteli belső kép az egyik leghatalmasabb belső erőforrás, amivel rendelkezhetünk. Életigenlő és felemelő érzésekkel teli képekkel foglalkozni fizikai és mentális egészségünk, vagyis általános egyensúlyi állapotunk egyik alapja…  https://artandflow.com/hu/art_flow-modszer/mi-a-kepmeditacio (Bátorfi Andrea)



Umberto Eco-tól tanultam el azt a módszert, amelynek neve Szent Antal-lánc, avagy hogyan jutunk el öt lépésben a kolbásztól Platónig?


A SZENT ANTAL-LÁNC, amit más néven FUTÓTŰZ KOMMUNIKÁCIÓNAK is neveznek.

Hogyan is működik ez?

Umberto Eco: A Foucault-inga című regényében találtam meg a jó példamesét hozzá. Íme:

„Tapasztalatot, tudást halmoztam fel, és nem dobtam ki semmit. Mindent kicéduláztam. A céduláimat nem vittem számítógépre (a komputerek épp akkortájt kerültek piacra, Belbo úttörőnek számított), kézműves eszközökkel dolgoztam, de keresztmutatókkal ellátott, puha kartonlapokból én is létrehoztam azért egy memóriafélét. Kant→ködelmélet→Laplace… Kant→Königsberg→Königsberg hét hídja→topológiai teorémák… Kicsit úgy, mint amikor azt a játékos feladatot kapja az ember, hogy képzettársítás útján, öt lépésben jusson el a kolbásztól Platónig.


Lássuk csak: kolbász→disznó→sörte→ecset→manierizmus→idea→Platon.


Gyerekjáték. A legolcsóbb kéziratból is ki tudtam csikarni vagy húsz cédulát a maga Szent Antal-láncába. Szigorú alapelv szerint dolgoztam, úgy, ahogy – szerintem – a titkosszolgálatok is: egyik információ sem jobb a másiknál, az a fő, hogy mind meglegyen, s hogy azután megkeressem az összefüggéseket. Összefüggések mindig akadnak, ha tényleg meg akarja találni őket az ember.”



Ezekben a hYVószavakban nyomon követhető egy-egy téma elő- és utóélete is, és tetten érhető a részletgazdagodás folyamata is…

2022 decemberében határoztam el, hogy minden egyes napomnak lesz egy úgynevezett "hívószava" - yvettesítve - "hYVószava", ami megtalál, ahogy kinyitom a szemem. Ezeket rendre beírom a naptáramba. Majd nap-nap után várok és figyelek! 

Ezekhez a  hYVószavakhoz aztán rendre jelek, üzenetek, események, történések jelennek meg  az én külön bejáratú “eseményhorizontomon”, hol a múltból, hol a jelenből, hol már a jövőből. 

A Napi hYVószó.blogban kidolgozom a magam asszociációs módszerével azokat a hYVószavakat, amelyeket már kerek egésznek érzek, majd megosztom…

Ebből szemezgetek aztán és készül párhuzamosan ez az on-line olvasható Napi hYVószó ABC - afféle összegzése eddigi életem fontos témáinak. Néha a1ⁿxegy kép ezer szóval is felér, ezért gazdagon illusztrálom fotókkal, saját fejlesztésű rajzokkal, videókkal és hozzálinkelésekkel ezeket az elmélkedéseket.


Olyan érzésem van, miközben foglalkozom egy-egy fogalommal, hogy valójában egy nagy összefüggésrendszert tapogatok le és öntök formába, hogy magam is jobban megértsem. Egyik-másik fogalom át meg átjárja, vagy érinti a többit is. Ezért vannak bennük rendre ismétlődések. Mint egymás fölé helyezett celluloid-filmkockák. Így tűnik át egyik hYVószó-fogalom a másikba.


…az életfilmem forgatókönyve szellemi ingatlanjának adatbázisa mára…


  • Az Isten művész.

  • MInden Egy. A lélek alkímiája

1. CALCINATIO - ELÉGETÉS   

2. DISSOLUTIO - FELOLDÁS

3. SEPARATIO - KÜLÖNVÁLASZTÁS

4. CONJUNCTIO - EGYESÜLÉS

5. PUTREFACTIO-FERMENTATIO - ROTHADÁS - ERJEDÉS

6. DESTILLATIO - FÉNY-LEPÁRLÁS  

7. COAGOLATIO - MEGSZILÁRDÍTÁS  

Harminc kegyelem https://docs.google.com/presentation/d/1zTZn7sTglQ6O9tdOBP4uR4M7shxAlPX6mzOEPfuY5w8/edit?usp=sharing

Ji-king https://docs.google.com/presentation/d/1jKyT1qT8PCeqA0Abe0lBMx9oHr4YUYxNqQ4Vcf2sBjs/edit?usp=sharing

  • Figyelmem önéletrajzát írom. A panoramaképben/filmben minden és  mindenki én vagyok.

SzemLélek.blog https://yvette-hildegard.blogspot.com/

Keresztutam 

https://docs.google.com/document/d/1mI3qRn9-i4Mgoo2Q4wQYxCv9ykDsS5VQPCeQwSjpoMg/edit?usp=sharing

Fény-Árnyék

https://drive.google.com/drive/u/2/my-drive

Örömutam

https://drive.google.com/file/d/1JsCc9M9UpdWozLlBuFXFHFs2DMUB69az/view?usp=sharing

ENSKA - El Nem Sírt Könnyek Asszonya

https://docs.google.com/document/d/1rKCRUxjqQGnRLc8hZCwAoUaADknaAacyByihqwCkMrw/edit?usp=sharing

Mandalamesélő napkeleti utazás

https://mindighazafele.blogspot.com/2017/01/utkereses-mandala-meselo-napkeleti.html

Az eső, avagy eljön a megtisztulás ideje

https://docs.google.com/document/d/1BvSNGAoRiXwmyLe7qjxdrYaQXZv-obgmnO071v5Jrow/edit?usp=sharing

Az élet a finomításról szól, nem a tökéletességről.” (Dan Millman)



Honlapom: https://sites.google.com/view/yvette-hildegard/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Magyar Rádiózás Napja: december 1. - 98 éve szól a rádió

Mark Twain - 188 éve ezen a napon született