2023.03.22. Sajt

Korábban egy jóadag lejáró szavatosságú joghurtból készítettünk itthon sajtot, most viszont a hűtőszekrényben jól eldugva a túró maradt ránk ugyanígy. Ákos fiam receptje szerint...

Hozzávalók:

  • 1 liter tej
  • 1/2 kg túró (ezt nem kellett már vennem)
  • 6 dkg vaj
  • 1 egész tojás
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 kávéskanál só

Íme a munkafolyamat:


Az 1 liter forró tejet, 1/2 kg túrót - melyet előbb áttörtem
krumpli törőn - összefőztem, kb. 5 percen át.
Nyomás nélkül szűrtem le róla a savót, majd lábasba téve 6 dkg vajjal, 1
egész tojással, 1 kiskanál (kávéskanál) szódabikarbónával, és 1
kiskanál sóval jól összekevertem.


Óvatosan 15 percig kevertem főzés közben is. Amikor elvált a lábas

oldalától, levettem a tűztől és beleraktam a muffin formába. 2 óra múlva
reszelhető állapotúvá vált.


Most Őrölt köménnyel és borssal fűszereztem, de fokhagymával, snidlinggel, zöld fűszerekkel is kiváló. 






Savójából pedig kenyértészta készült és azt megkentem szalonnás/hagymás/fokhagymás sós/borsos tejföllel és föltekerve felszeleteltem, sajtot reszeltem a tetejére és 180 fokon megsütöttem..






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Magyar Rádiózás Napja: december 1. - 98 éve szól a rádió

Mark Twain - 188 éve ezen a napon született