Önemlékezés gyakorlataim 8.0: Életfa - Keresztény Kabbala
Életfa - Keresztény Kabbala. A kabbalista életfa számomra megint csak egy analógiás rendszer, amellyel a világ jelenségei redszerezhetők. Afféle sablon vagy "világképlet" - 32 ismeretlenes egyenlet -, amivel járva világot, aha-élményként élhetjük meg, hogy a világban rend van.
Így jártam, amikor ezzel a sablonnal a kezemben éppen térképeket nézegettem. Egy világváros főútjainak és körforgalmas csomópontjainek térképe lett ez a sablon, még a GPS vagy Waze Andrisának hangját is hallani véltem, hogy körforgalomnál hajts ki az első/második/harmadik kijáratnál. Majd a wersailles-i kastély kertjében még egy Jupiter elnevezésű épületet is felfedeztem az egyik szefirot ösvénycsomópontjában. A János kórház épületei is leképezik a kabbalista életfa szefirotjainak helyzetét, a "daath" helyén rádadásul a prosecturával. Leonardo az ember arányait ábrázoló képére is ráhelyeztők a szefirotok.
A sötétedő káosznak is van egy olyan pontja, amely már nem fokozható és ekkor megjelenik benne a fény. Ekkortól felépülhet egy új rend, mely hasonlít még a régire alakjában és struktúrájában, de már azt meghaladva új nézőpontból tekinthetünk vissza rá, mint az egymás mintázatát másoló, feljődő mandelbrot ábrákra/fraktál képekre.
Szász Ilma könyveiben, előadásaiban, majd egy tanítványa, Radics János intuitív meglátásainak rajzolása közben jöttem rá, hogy hasonlóan használható analógiás rendszer a kabbala, mint az Enneagram, a Tarot, a Symbolon, vagy a Ji-king.
A eredeti kabbala és a keresztény kabbala között az a különbség számomra, hogy a felső szférák elérhetők lesznek a halandó ember számára is, ha előtte a alámerülü a nagy sötét űrbe, amit daath-nak neveznek. A Szaturnusz, mint a "nagy kaszás" bolygója analóg ezzel a csak a keresztény kabalában feltüntetett szférának/szefirotnak. Csak az egó halála után jöhet a feltámadás.
A 10 szefirot és a 22 út a kabbalisa életfán a Tarot nagyáránumára is rimel.
A számminsztika bűvös négyzetébe a születésünk dátuma számainak 1-től 9-ig való redukciójával kikövetkeztethető, hogy valójában miért is születtünk ide, és mi is a legfőbb feladatunk földi létünk során. S e számok is felhelyezhetők mindegyikünk saját különbejáratú életfájára.
https://sites.google.com/site/szaszilmahonlapja/000-1-kereszt%C3%A9ny-kabbala
A „Világ struktúrája és benne az ember lehetőségei” c. írásomban a Világ struktúrája terén egy keresztény kabbalista rendszerre támaszkodtam. Úgy érzem jogos, hogy egy rövid ismertetést írjak erről a témáról, ami mondhatni mind a zsidóság mind a kereszténység „mostohagyermeke”.(Jóllehet a nagy hindu Mester Jukteshvar véleménye szerint ez a struktúra áll legközelebb pl. a szikhek Kabírig visszavezethető didaktikus világ-szemléletéhez).
A zsidó kabbala „megkeresztelésének” volt egy spanyol korszaka (a 13. századtól a zsidók 1492-es kiűzéséig.). Majd lett egy latin-olasz időszaka(a 13.századtól a 15-16. százasig), később Swedenborg (1688-1772) és Blake (1757-1821) is foglalkozott a témával. A bolgár neobogumil Aivanhov is a kabbalára építette túlvilág szemléletét. Végül ezoterikus korszakunk divatos témájává vált, kombinálva a zsidó kabbalát a nyugati tarot-kártya rendszerrel
A spanyol korszak hátterében a zsidók megtérítési szándéka állt. Raimundus Lullus (1233-1315) a kalandos életű , később boldoggá avatott polihisztor a zsidók megtérítésének jó lehetőségeként tekintette a kabbalát. A megtért zsidók között is sok volt az un. marrano, akik belsejükben zsidók maradtak, csak keresztény mezt öltöttek. De a megtértek elkezdték tanítani és fordítani a kabbalát.
Ily módon jutott a kabbala a reneszánsz olasz gondolkozóihoz. Ezek közül a legkiemelkedőbb Pico della Mirandola volt (1463-94), aki neoplatonista, és hermetikus világnézetébe a kabbalát is beillesztette., és a pápának benyújtott 900 tézisében ezt is szerepeltette. A Vatikán mind a 900 tézist elutasította. De a továbbiakban legalább 10 neves tanítvány foglalkozott a kabbalával (nevük megtalálható az interneten). És lehet, hogy még több nem-neves személyt is befolyásolt, annál is inkább mert a nevesek között ferences és jezsuita szerzetesek is voltak. Tanításaik Böhmére is hatást gyakoroltak.
Egy másik gyökérként szolgált, a keresztény nevén nevezett Johann Kemper. Krakkói rabbi volt és a zsidó iratok és a kabbala mély ismerője. Tanulmányaiból azt szűrte le, hogy Jézus volt a Messiás és evangélikus hitre tért. Ezután Uppsalában tanított, ahol Swedenborg tanult, és sok ismeretével gazdagította Swedenborgot, aki egy részüket elfogadta, más részüket nem. Johann Kemper lefordította és kommentálta a szír Máté evangéliumot. E kommentárt tanítványa Andreas Norrelius (1679-11749) fordította latinra. Ennek angol címe The Light of Eyes ( A szemek világossága). Swedenborg híres könyve a Menny és Pokol látottak és hallottak alapján, értékes , megvilágosító tanulmány, de sokkal bonyolultabb, mint a kabbalista Életfa megértése. A látnok költő és festő William Blake is foglalkozott kabbalával, de ő a körkörös és nem az Életfára épített változatot tanulmányozta.
Ezoterikus korszakunkban pedig a zsidó kabbala és a nyugati tarot kártyák egyeztetése vélt elterjedté. (A kártyákat a bolygók közötti utakra helyezték) Az egyeztetők leginkább a felső három szférába helyezték a Szentháromságot,eltérő felfogásban. (Bingeni Hildegard látomásában a zsidó kabbalának megfelelően az isteni minőség mellé helyezte a női istenséget képviselő Máriát, amikor a kegyelmi utat (Vénusz, Jupiter, Neptun) emelte ki a bolygórendszer állományból). A német nyelvű ábrában majd más sorrendet látunk. A Szentháromság alatt alacsonyabb régiók következnek,majd ezek alatt az alapvetően anyagi régiók.
Ábrán bemutatnék egy latin-olasz,egy hermetikus Életfát, majd egy héber-angolnyelvű, tarot kártyákkal gazdagított képet, végül egy német nyelvű keresztény kabbalát.A zsidó kabbala mindig bemutatja a bolygók feletti régiót egészen az AIN(=nem anyagi ) minőségig és mantrájuk az Ani=Ain,= „Én ez vagyok” ,tehát nem az anyagi minőségem. Ez nem minden ”megkeresztelr” kabbalában jelenik meg. Kortársaink feladata a kvantumfizika és a kvantum-mezők jelenlegi állása alapján, hogy ennek kifejezést adjanak az elfogadott keresztény kabbalista Életfákban.
Én valakitől egy görögös hangzású Életfát kaptam ( állítólag egy olasz apácától származik). Ezt megkedveltem és ezt alkalmaztam a fentemlített írásomban. (Forrás: Szász Ilma honlapja)
Kabalista angyalok
Keresztény csatornákon keresztül más néven jelennek meg az égi szférák uralkodó szellemiségei, angyalai, mint a kabbalában. Ennek oka, hogy Krisztus megváltó aktusával átrendeződött a túlvilág, s az angyalok megváltozott szerepkörét névváltozások is jelölik. Az egyes bolygószférákat angyalok nevével, ikonjaival, hozzájuk intézett fohászokkal jellemezzük.
Az ikonokat Harnóczi Dóra festette
A fohászok Radics Jánostól származnak
A szerkesztés Antalffy Yvette-Hildegard munkája
https://photos.app.goo.gl/5hP4j4VLGLp6yFc67
A bevezető előadások prezentációit magam állítottam össze Radics János számára...
Öregedésünkről és élettörténetünkről mesélnek a magyar kutató vezetésével létrehozott sejtfagyűrűk
Korábban már hyvószavaim egyike a Fák voltak.
https://montazsmagazin.hu/napi-hyvoszo-fak/
És végül egy gyönyörűséges film: Az élet fája
Öccsének korai halálának évfordulóján Jack O'Brien, a modern világ rohanásába belefásult építész visszagondol sorsfordító gyermekkorára, azokra a texasi kisvárosban töltött évekre, mikor elveszítette ártatlanságát, angyali édesanyjához és szigorú édesapjához fűződő kapcsolata pedig örökre megváltozott. Az emlékek felidézése közben talán nem csupán a saját, de az egész emberiség helyét is megtalálja az univerzumban. Rendező:Terrence Malick
https://videa.hu/videok/film-animacio/az-elet-faja-crdYaL90ftDWmjCR
„Öcsém, anyám, ők vezettek el a Te kapudhoz…
Apácák azt tanították, az életnek két útja van: a természet útja és a kegyelem útja.
Nekünk kell eldöntenünk, melyiket követjük…
A kegyelem nem a maga kedvét keresi. Elfogadja, ha megalázzák, elfelejtik, ha megvetik, állja a sértéseket és a támadásokat…
A természet csak a maga hasznát lesi, azt, mit nyerhet a másiktól, s hogyan uralkodhat rajta, nem törődve senkivel. Akkor is talál panaszkodni valót, ha a világ szinte sugárzik körülötte, és mindent eláraszt a szeretet…
A kegyelmet kereső nem érhet rossz véget. Én hű leszek Hozzád, történjen bármi.”
Korábbi ajánlóm:
https://montazsmagazin.hu/az-elet-faja-a-film-melynek-kepi-vilaga-rimel-az-enyemmel/
Megjegyzések
Megjegyzés küldése