Önemlékezés gyakorlataim 8.0: Életfa - Keresztény Kabbala

Életfa - Keresztény Kabbala. A kabbalista életfa számomra megint csak egy analógiás rendszer, amellyel a világ jelenségei redszerezhetők. Afféle sablon vagy "világképlet" - 32 ismeretlenes egyenlet -, amivel járva világot, aha-élményként élhetjük meg, hogy a világban rend van. 

   

 



Így jártam, amikor ezzel a sablonnal a kezemben éppen térképeket nézegettem. Egy világváros főútjainak és körforgalmas csomópontjainek térképe lett ez a sablon, még a GPS vagy Waze Andrisának hangját is hallani véltem, hogy körforgalomnál hajts ki az első/második/harmadik kijáratnál.  Majd a wersailles-i kastély kertjében még  egy Jupiter elnevezésű épületet is felfedeztem az egyik szefirot ösvénycsomópontjában. A János kórház épületei is leképezik a kabbalista életfa szefirotjainak helyzetét, a "daath" helyén rádadásul a prosecturával. Leonardo az ember arányait ábrázoló képére is ráhelyeztők a szefirotok.


  

 

A sötétedő káosznak is van egy olyan pontja, amely már nem fokozható és ekkor megjelenik benne a fény. Ekkortól felépülhet egy új rend, mely hasonlít még a régire alakjában és struktúrájában, de már azt meghaladva új nézőpontból tekinthetünk vissza rá, mint az egymás mintázatát másoló, feljődő mandelbrot ábrákra/fraktál képekre.



Szász Ilma könyveiben, előadásaiban, majd egy tanítványa, Radics János intuitív meglátásainak rajzolása közben jöttem rá, hogy hasonlóan használható analógiás rendszer a kabbala, mint az Enneagram, a Tarot, a Symbolon, vagy a Ji-king.

A eredeti kabbala és a keresztény kabbala között az a különbség számomra, hogy a felső szférák elérhetők lesznek a halandó ember számára is, ha előtte a alámerülü a nagy sötét űrbe, amit daath-nak neveznek. A Szaturnusz, mint a "nagy kaszás" bolygója analóg ezzel a csak a keresztény kabalában feltüntetett szférának/szefirotnak. Csak az egó halála után jöhet a feltámadás.

A 10 szefirot és a 22 út a kabbalisa életfán a Tarot nagyáránumára is rimel.

A számminsztika bűvös négyzetébe a születésünk dátuma számainak 1-től 9-ig való redukciójával  kikövetkeztethető, hogy valójában miért is születtünk ide, és mi is a legfőbb feladatunk földi létünk során. S e számok is felhelyezhetők mindegyikünk saját különbejáratú életfájára.


https://sites.google.com/site/szaszilmahonlapja/000-1-kereszt%C3%A9ny-kabbala

A „Világ struktúrája és benne az ember lehetőségei” c. írásomban a Világ struktúrája terén egy keresztény kabbalista rendszerre támaszkodtam. Úgy érzem jogos, hogy egy rövid ismertetést írjak erről a témáról, ami mondhatni mind a zsidóság mind a kereszténység  „mostohagyermeke”.(Jóllehet a nagy hindu  Mester Jukteshvar véleménye szerint ez a struktúra áll legközelebb pl. a szikhek  Kabírig visszavezethető didaktikus világ-szemléletéhez).

A zsidó kabbala  „megkeresztelésének” volt  egy spanyol korszaka (a 13. századtól a zsidók 1492-es kiűzéséig.). Majd   lett egy latin-olasz időszaka(a 13.századtól a 15-16. százasig), később Swedenborg (1688-1772) és Blake (1757-1821) is foglalkozott a témával. A bolgár neobogumil Aivanhov is a kabbalára építette túlvilág szemléletét. Végül ezoterikus  korszakunk divatos témájává vált, kombinálva a zsidó kabbalát a nyugati tarot-kártya rendszerrel

A spanyol  korszak hátterében  a zsidók megtérítési  szándéka állt. Raimundus Lullus (1233-1315) a kalandos életű , később  boldoggá avatott polihisztor a zsidók megtérítésének  jó lehetőségeként  tekintette a kabbalát.  A megtért zsidók között is sok volt az un. marrano, akik belsejükben zsidók  maradtak, csak keresztény mezt  öltöttek. De a megtértek   elkezdték tanítani  és fordítani a kabbalát.

Ily módon  jutott a kabbala a reneszánsz olasz gondolkozóihoz.  Ezek közül a legkiemelkedőbb Pico della Mirandola volt (1463-94), aki neoplatonista, és hermetikus  világnézetébe a kabbalát is beillesztette., és a pápának benyújtott 900 tézisében ezt is szerepeltette.  A Vatikán mind a 900 tézist elutasította. De a továbbiakban  legalább 10 neves tanítvány foglalkozott a kabbalával (nevük megtalálható az interneten).  És lehet, hogy még  több  nem-neves személyt is befolyásolt, annál  is inkább mert a nevesek között ferences és  jezsuita szerzetesek  is voltak. Tanításaik Böhmére is hatást gyakoroltak.  

Egy másik gyökérként szolgált, a keresztény nevén nevezett Johann Kemper. Krakkói rabbi volt és a zsidó iratok és a kabbala mély ismerője. Tanulmányaiból azt szűrte le, hogy Jézus volt a Messiás és evangélikus hitre tért. Ezután Uppsalában  tanított, ahol Swedenborg tanult,  és sok ismeretével  gazdagította Swedenborgot, aki egy részüket elfogadta, más részüket nem. Johann  Kemper lefordította és kommentálta a szír Máté evangéliumot.  E kommentárt tanítványa Andreas Norrelius (1679-11749) fordította latinra.  Ennek angol címe The Light of Eyes ( A szemek világossága). Swedenborg híres könyve a Menny és Pokol  látottak és hallottak alapján, értékes , megvilágosító tanulmány, de sokkal bonyolultabb, mint a kabbalista Életfa  megértése.  A  látnok költő és festő William Blake is foglalkozott kabbalával, de ő a körkörös és nem az  Életfára épített  változatot tanulmányozta.  

Ezoterikus korszakunkban  pedig  a zsidó kabbala és a nyugati tarot kártyák  egyeztetése vélt elterjedté. (A kártyákat a bolygók közötti  utakra helyezték)  Az egyeztetők leginkább a felső három szférába helyezték a Szentháromságot,eltérő felfogásban. (Bingeni Hildegard látomásában a zsidó kabbalának megfelelően az isteni minőség mellé helyezte a női  istenséget képviselő Máriát, amikor a kegyelmi utat (Vénusz, Jupiter, Neptun) emelte ki a bolygórendszer állományból).  A német nyelvű ábrában majd más sorrendet látunk.  A Szentháromság alatt  alacsonyabb régiók következnek,majd ezek alatt az alapvetően anyagi régiók.  

Ábrán bemutatnék egy latin-olasz,egy hermetikus Életfát, majd  egy héber-angolnyelvű, tarot kártyákkal gazdagított képet, végül egy német nyelvű keresztény kabbalát.A zsidó kabbala mindig bemutatja a bolygók feletti  régiót egészen az AIN(=nem anyagi ) minőségig és mantrájuk az Ani=Ain,= „Én ez vagyok” ,tehát  nem az anyagi minőségem.   Ez nem minden ”megkeresztelr” kabbalában jelenik meg.  Kortársaink  feladata a kvantumfizika és a kvantum-mezők  jelenlegi   állása  alapján,   hogy ennek  kifejezést adjanak  az elfogadott keresztény kabbalista Életfákban.

Én valakitől egy görögös hangzású  Életfát kaptam ( állítólag egy olasz apácától  származik). Ezt megkedveltem és ezt alkalmaztam a fentemlített  írásomban. (Forrás: Szász Ilma honlapja)

 

https://sites.google.com/site/szaszilmahonlapja/5-kereszteny-mantrikus-enekek/5-kabalista-angyalok

Kabalista angyalok

Keresztény csatornákon keresztül más néven jelennek meg az égi szférák uralkodó szellemiségei, angyalai, mint a kabbalában.  Ennek oka, hogy Krisztus megváltó aktusával átrendeződött a túlvilág, s az angyalok megváltozott szerepkörét névváltozások is jelölik. Az egyes bolygószférákat angyalok nevével, ikonjaival, hozzájuk intézett fohászokkal jellemezzük.


Az ikonokat Harnóczi Dóra festette

A fohászok Radics Jánostól származnak

A szerkesztés Antalffy Yvette-Hildegard munkája

https://photos.app.goo.gl/5hP4j4VLGLp6yFc67


A bevezető előadások prezentációit magam állítottam össze Radics János számára...

https://youtu.be/popqybc6USg

https://youtu.be/aaxjbd9X45s



Öregedésünkről és élettörténetünkről mesélnek a magyar kutató vezetésével létrehozott sejtfagyűrűk

https://qubit.hu/2024/01/23/oregedesunkrol-es-elettortenetunkrol-meselnek-a-magyar-kutato-vezetesevel-letrehozott-sejtfagyuruk?fbclid=IwAR35kiSSAtegYsP9bM4DpaxrYUcljwSDCOdxa5heDXDA_RY2RUjyo9WI2iE_aem_AcfoWsfwXtZVtk3WMrZaOR4L_Izf3zrqQo_lObabS9BB7rKzOtQGYl2NvWYTFaBjXk-9D9yCvYWDhWAUQInL63wA




Korábban már hyvószavaim egyike a Fák voltak.

https://montazsmagazin.hu/napi-hyvoszo-fak/


És végül egy gyönyörűséges film: Az élet fája

Öccsének korai halálának évfordulóján Jack O'Brien, a modern világ rohanásába belefásult építész visszagondol sorsfordító gyermekkorára, azokra a texasi kisvárosban töltött évekre, mikor elveszítette ártatlanságát, angyali édesanyjához és szigorú édesapjához fűződő kapcsolata pedig örökre megváltozott. Az emlékek felidézése közben talán nem csupán a saját, de az egész emberiség helyét is megtalálja az univerzumban. Rendező:Terrence Malick

https://videa.hu/videok/film-animacio/az-elet-faja-crdYaL90ftDWmjCR

„Öcsém, anyám, ők vezettek el a Te kapudhoz…

Apácák azt tanították, az életnek két útja van: a természet útja és a kegyelem útja.

Nekünk kell eldöntenünk, melyiket követjük…

A kegyelem nem a maga kedvét keresi. Elfogadja, ha megalázzák, elfelejtik, ha megvetik, állja a sértéseket és a támadásokat…

A természet csak a maga hasznát lesi, azt, mit nyerhet a másiktól, s hogyan uralkodhat rajta, nem törődve senkivel. Akkor is talál panaszkodni valót, ha a világ szinte sugárzik körülötte, és mindent eláraszt a szeretet…

A kegyelmet kereső nem érhet rossz véget. Én hű leszek Hozzád, történjen bármi.”

Korábbi ajánlóm:

https://montazsmagazin.hu/az-elet-faja-a-film-melynek-kepi-vilaga-rimel-az-enyemmel/







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Magyar Rádiózás Napja: december 1. - 98 éve szól a rádió

Mark Twain - 188 éve ezen a napon született